کات سینمایی آخرین مطالب
نويسندگان عسل بدیعی بازیگر سینما و تلویزیون به دلیل ایست قلبی در بیمارستان لقمان دار فانی را وداع گفت. این بازیگر جوان در زمان حیاتش اعضای بدنش را اهدا کرده بود.
مهدی احمدی تهیهکننده باسابقه سینمای ایران در گفتوگو با فارس گفت: متاسفانه عسل بدیعی بازیگر جوان سینما و تلویزیون که بر اثر مسمومیت دارویی از روز گذشته در بیمارستان لقمان بستری شده بود، دقایقی پیش در بیمارستان لقمان به دلیل ایست قلبی جان به جانآفرین تسلیم کرد.
وی در ادامه گفت: ایشان در زمان حیاتشان اعضای بدنشان را اهدا کرده بودند که کارهای مربوط به اهدای اعضاء ایشان در حال انجام است.
احمدی درباره مراسم خاکسپاری زندهیاد بدیعی گفت: هنوز مراسم خاکسپاری قطعی نیست اما احتمالا روز 15 فروردینماه و پس از تعطیلات خواهد بود.
عسل بدیعی متولد سال 1356 در تهران بود و از سال 75 با بازی در «بودن یا نبودن» ساخته کیانوش عیاری فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد. وی روز گذشته به دلیل مسمومیت دارویی در بیمارستان لقمان بستری شده بود که دچار مرگ مغزی شد و دقایقی پیش، درگذشت.
دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:, :: 15:49 :: نويسنده : عباس کمالخانی
سه شنبه 3 بهمن 1391برچسب:, :: 22:29 :: نويسنده : عباس کمالخانی
در موقعیتی که سینمای ایران بیش از هر زمان به آثار دارای محتوای جدی و اثرگذار نیازمند است، پیش تولید و تولید فیلمهای سال آتی، حکایت از تولید آثاری به مراتب ضعیفتر از آنچه اکران شد، دارد و بزرگترین ضربه را به بدنه سینمای کشور میزند؛ دغدغهای که انتظار وسواس صدور مجوز تولید بر مبنای کیفیت و نه ممیزی آثار را دستکم برای سال ۹۲ دوچندان میسازد. به گزارش «تابناک»، در سینمای استودیویی و غیراستودیویی اروپا و آمریکا، گاه پیش میآید که یک سناریو یک دهه دست به دست میچرخد و بارها و بارها ـ حتی تا سی بار ـ بازنویسی میشود و سپس در اختیار خبرههای اقتصاد سینما قرار میگیرد تا با توجه به کارگردانی که برای تولیدش در نظر گرفته شده، تخمینشان را درباره میزان فروش سناریوی مذکور ارائه دهند.
یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, :: 20:54 :: نويسنده : عباس کمالخانی
اسامی فیلمهای خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر اعلام شد و در این میان 9 فیلم به صورت غیر رقابتی نمایش داده میشوند.
به گزارش «تابناک» اسامی فیلمهای خارج از مسابقه (آیینه سینمای ایران) جشنواره فیلم فجر اعلام شد.
فیلمهای ساکن خانه چوبی (حسینعلی لیالستانی)، از تهران تا بهشت (ابوالفضل صفاری)، ابرهای ارغوانی (سیامک شایقی)، به خاطر پونه (هاتف علیمردانی)، دل بیقرار (قربان محمدپور)، مروارید (سیروس حسنپور)، قصه عشق پدرم (محمدرضا ورزی)، عملیات مهد کودک (فرزاد اژدری)، فرشتگان قصاب (سهیل سلیمی) به صورت غیررقابتی نمایش داده میشوند.
به گزارش روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، فیلمهای اشاره شده تنها نمایش داده میشوند و داوری نخواهند شد.
سازمان سینمایی کشور، مقارن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سی و یکمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر را در قالب مسابقه سینمای ایران و جهان از تاریخ 12 تا 22 بهمن ماه 1391 به دبیری محمدرضا عباسیان برگزار میشود.
شنبه 30 دی 1391برچسب:, :: 19:1 :: نويسنده : عباس کمالخانی
با افزودن چهار فیلم ذخیره جشنواره فیلم فجر به فیلمهای بخش اصلی، افزون بر آن که فیلمهایِ فاخر تولیدی فارابی، وارد فضای جشنواره سی و یکم شدند، به گرمی تنور این رویداد نیز افزوده میشود. با وجود این، همچنان جای بسیاری از سینماگران کشور در جشنواره امسال خالی است؛ رخدادی که هرچند در ادوار گوناگون، کمابیش روی داده، ولی این بار پررنگتر از دیگر دورهها شده است. به گزارش «تابناک»، همان گونه که پیشبینی میشد، برای افزایش وزن جشنواره بینالمللی فجر، فیلمهای ذخیره بخش سودای سیمرغ نیز به لیست اصلی افزوده شدند تا هم وزن این رویداد افزایش یابد و جای خالی بسیاری از سینماگران کمتر احساس شود و هم فیلمهای میلیاردی که به نام فاخر از سوی بنیاد فارابی تولید شده و به واسطه کیفیت آثار، در لیست پیشین قرار نگرفته بودند، به لیست راه یافته و دستکم امکان نمایش در جشنواره را بیابد.
بنا بر این گزارش، «عقاب صحرا» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، «آسمان زرد کمعمق» ساخته بهرام توکلی، «فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موساییان و «ترنج» اثر مجتبی راعی در بخش مسابقه اصلی سینمای ایران، فیلمهایی هستند که در این چهارچوب به لیست نخست افزوده شد و پس از کش و قوس فراوان، سرانجام فیلم سینمایی «آقای الف» به کارگردانی علی عطشانی نیز به عنوان نخستین فیلم سه بعدی سینمایی ایران در جشنواره رونمایی میشود. دیگر رخداد مهم، حذف فیلم سینمایی «تجریش ناتمام»، ساخته پوریا آذربایجانی از بخش فیلم اولیهای جشنواره بود. علت این اتفاق جالب، حضور فیلم «روایتهای ناتمام» به کارگردانی در بخش مسابقه فیلمهای اول بیست و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر است و در واقع این کارگردان برای دومین بار در بخش فیلم اولیها شرکت میکرد که پس از حذف فیلمش، «۲۰/ ۹ دقیقه در بوشهر» به کارگردانی محمد امین همدانی جایگزین و البته «تاج محل» به کارگردانی دانش اقباشاوی نیز به بخش فیلم اولیها افزوده شده است.
با وجود افزایش شمار فیلمها به واسطه نوع گزینش داستان توسط فیلمسازان با هدف کم بازیگر بودن و کم هزینهتر تمام شدن آثار صورت پذیرفته و همچنین به علت کاهش فعالیت بسیاری از کارگردانان مطرح، بسیاری از بازیگران فعال در آثار سینمایی ایشان نیز امسال غایب هستند و چرخه صنعت سینمای کشور با مهرههای کمتری فعلاً دوام آورده است. ناگفته نماند که دبیرخانه جشنواره، از حضور ۶۹ بازیگر در ۳۳ فیلم این دوره خبر داده و در کنار این معدود بازیگران شناخته شده، طبیعتاً عمده سینماگران یا بدون شغل هستند و یا به تئاتر، شبکه خانه، هنرهای تجسمی و حاشیه رفتهاند. نکته جالب آن که حتی چهرههایی چون یکتا ناصر و فرهاد اصلانی که در دوره پیشین برنده سیمرغ بلورین شده بودند، نیز در این دوره با فیلمی حضور ندارند؛ چه رسد به پرستویی و انتظامی و نصیریان و... . با این اوصاف، هرچند برخی بازیگران توانمند در این دوره نیز با یک یا دو فیلم هستند و همایون ارشاد، امیر جعفری و مریم کاویانی با سه فیلم ـ در صورت رسیدن نسخه کامل و نهایی فیلمها به جشنواره ـ پرکارهای این دوره لقب خواهند گرفت، بیشتر چهرههای شاخص و اساتید بازیگری در این دوره در میان غایبان هستند که میتواند در فروش سال آینده سینمای ایران بیش از سال ۹۱ تأثیرگذار باشد و نشانه خوبی برای آغاز سال سینمایی کشورمان به شمار نمیرود. حمید فرخنژاد، محمدرضا شریفی نیا، جمشید هاشمپور، شهاب حسینی، رضا عطاران، مصطفی زمانی، امیر آقایی، محمدرضا فروتن، مهناز افشار، رویا تیموریان، میترا حجار، شاهرخ فروتنیان، ساعد سهیلی، بهاره کیان افشار، کورش تهامی، خاطره اسدی، بابک کریمی، افسانه چهره آزاد بازیگران دو فیلمه این دوره از جشنواره هستند و دیگر بازیگران لیست ۶۹ نفره با یک فیلم در جشن سی و یکم حضور دارند و گویا جشنواره این دوره، رویداد نسبتاً خلوتی باشد! در این میان، «جواد طوسی» منتقد سینما در نقدی جالب به روند برگزاری نشستهای نقد و بررسی فیلمهای حاضر در جشنواره ـ با طرح این موضوع که نشستهای یاد شده به شدت خنثی بوده ـ خواستار ایجاد فضای چالشی در این نشستها با حضور منتقدان و خبرنگاران و عوامل فیلمها شد تا فضای کلیشهای که یک یا دو مجری و منتقد، کارشناس تمامی یا فضای عمده نشستهای نقد فیلم جشنواره را در اختیار داشته باشند، شکسته شود؛ رویکردی که انتظار میرود در این دوره رخ دهد. از دیگر رخدادها در روزهای اخیر، این که پس از نقد و پیگیری تابناک، چندی پیش دبیر جشنواره بینالمللی فجر از فرستادن بلیت سینماهای میزبان این رویداد به درب منازل بازیگران خبر داد تا حرمت اهالی فرهنگ نیز نگه داشته شود و البته باید از این رویکرد مثبت و نقدپذیر، تقدیر کرد. در عین حال، مستندسازان حاضر در جشنواره سی و یکم نیز در نامهای با اشاره به کاهش آثار پذیرفته در جشنواره فجر از این رویکرد استقبال کرده و در عین حال، خواستار ایجاد ظرف زمانی و مکانی مناسب برای دیده شدن آثارشان شده و خواستار در نظر گرفتن سانسها و سالن مناسبی نسبت به ادوار پیشین برای این بخش شدهاند البته به نظر میرسد، چنین درخواست کوچکی نیز با یک برنامه ریزی منظم تحقق یافتنی باشد. در پایان باید گفت، تا آغاز جشنواره فیلم فجر، هفده روز مانده و اگر قرار بر ارتقای جشنواره با برنامهریزیهای تکمیلی است، اکنون زمان برنامهریزی سریع و اجرای آن است. شنبه 30 دی 1391برچسب:, :: 19:0 :: نويسنده : عباس کمالخانی
به گزارش روابط عمومی سی و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر، داوران سه بخش سينماي ايران، نگاه نو و فيلم هاي مستند سی و یکمین جشنواره بینالمللی فیلم فجر در بخشهای سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران)، نگاه نو (مسابقه فیلمهای اول) و سینمای حقیقت (مسابقه فیلمهای مستند) معرفی شدند. * سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران):
رسول صدرعاملی، مهدی فخیمزاده، بهروز افخمی، سیدداود میرباقری، سید ضیاءالدین دری، جمال شورجه، مصطفی شایسته
* نگاه نو (مسابقه فیلمهای اول)
حسین زندباف، ابراهیم فیاض، مسعود فراستی، مینو فرشچی، فریدون حسنپور، مانی حقیقی و محمدرضا عرب * سینمای حقیقت (مسابقه فیلمهای مستند) محمدرضا اصلانی، رضا پورحسین، مهرداد اسکویی، حبیب احمدزاده، مرتضی شعبانی ادامه مطلب ... شنبه 30 دی 1391برچسب:, :: 18:56 :: نويسنده : عباس کمالخانی
مدت زمان قرارداد من 4 ماه و 20 روز بود و من به آقایان گفته بودم که برنامههای دیگری دارم و آنها باید خود را تنظیم میکردند که این کار را نکردند.
به گزارش خبرگزاری فارس فریبرز عربنیا بازیگر نقش شهید چمران در فیلم «چ» حاتمیکیا دیشب در تماس تلفنی با برنامه هفت سکوت خود را شکست و درباره مسائل پیش آمده درباره این فیلم توضیحاتی را ارائه داد.
وی که پس از سخنان پژمان لشگری پور بعنوان نماینده فارابی حاضر در فیلم و علی قائم مقامی مدیر تولید این فیلم صحبت میکرد گفت: من قصد نداشتم که وارد این مسائل بشوم اما اتفاقاتی در جریان است تا من نه به خاطر خودم بلکه به خاطر ضعفهای خطرناکی که گریبان سینمای ایران را گرفته صحبت کنم.
عرب نیا افزود: قصد ندارم توضیح زیادی بدهم اما فقط به دو مورد اشاره میکنم؛ آقای قائم مقامی دو مورد را مطرح کرد که هر دو مورد آن دروغ است من قراردادی داشتم که به آن پایبند بودم ولی دوستان میخواستند آن را زیر پا بگذارند. مشکل هم این است که ناکاربلدها در راس کار قرار دارند و من فقط به قوانین اعتقاد دارم.
عربنیا در ادامه افزود: اولا اینکه گفته میشود تا نوزدهم ماه قرارداد بنده تسویه شده و ثانیا اینکه میگویند ما تجهیزات نظامی آوردهایم و این تجهیزات معطل بنده شده است هر دو این موارد دروغ است.
وی افزود: اگر من تاکنون پاسخی ندادهام به خاطر حرمت بازی در این فیلم است.
عرب نیا در ادامه در پاسخ به سؤال مجری برنامه هفت درباره اینکه آیا شما کل دستمزد را در این تاریخ گرفتهاید یا خیر گفت: بحث دستمزد مطرح نبوده و اساسا بحث بر سر زمان بود.
وی افزود: مدت زمان قرارداد من 4 ماه و 20 روز بود و من به آقایان گفته بودم که برنامههایی دیگری دارم و آنها باید خود را تنظیم میکردند که این کار را نکردند.
وی افزود: با این حساب من صبر کردم و حتی سفر حج و فیلم دیگری که در دست داشتم به تعویق افتاد با این حال آقایان گفتند که برای ما امکان ندارد خودمان را با این شرایط وفق دهیم.
وی در پایان گفت: در صورت تمایل دوستان فارابی و صلاحدید حاتمیکیا، بنده حاضرم در برنامه زنده مقابل دوستان بنشینیم تا حقایق روشن شود.
به گزارش "تابناک" در چند روز گذشته برخی رسانه ها از غیبت عرب نیا بر سر فیلمبرداری فیلم "چ" خبر داده اند و گمانه هایی را از اختلاف نظر شدید عرب نیا و حاتمی کیا مطرح کرده بودند.
شنبه 25 آذر 1391برچسب:, :: 23:15 :: نويسنده : عباس کمالخانی
فیلم سینمایی «یه عاشقانه ساده» به کارگردانی سامان مقدم چهارشنبه این هفته در گروه سینمایی استقلال به نمایش درمیآید.
«حبیب کاوش» سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتوگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره جلسه امروز شورای صنفی گفت: انجمن سینماداران طی نامهای از شورای صنفی نمایش تقاضا کرد تا فیلم «یه عاشقانه ساده» که پیش از این قرارداد نمایش آن در گروه استقلال ثبت شده است، نمایش داده شود. وی در ادامه گفت: امروز این نامه در جلسه مطرح شد ، سینماهای گروه استقلال بدون فیلم بودند شورای صنفی نمایش تصمیم گرفت حواله نمایش فیلم «یه عاشقانه ساده» در گروه استقلال را صادر کند و فرصت دیگری به گروه استقلال داده شد. این فیلم از روز چهارشنبه در سینماها به نمایش درمیآید. دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, :: 22:3 :: نويسنده : عباس کمالخانی
«چمران» بدون «عربنیا» به پایان رسید
دوربین «حاتمیکیا» امروز خاموش شد
خبرگزاری فارس: فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا با موضوع شهید چمران امروز با ضبط صحنههای فینال فیلم به پایان رسید.
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلم سینمایی چمران امروز -دوشنبه ۲۰ آذرماه-با ضبط صحنه فینال فیلم که مربوط به میدان شهر پاوه است در یکی از پادگانهای سپاه بدون حضور فریبرز عربنیا بازیگر نقش چمران به پایان رسید. بنابراین گزارش، سکانس پایانی فیلم با حضور تعداد زیادی هنرور و شرکت دو فروند هلیکوپتر به پایان رسید. تدوین فیلم توسط مهدی حسینی وند در حال انجام است و گروه در تلاش هستند این فیلم را به جشنواره فیلم فجر برسانند. در این فیلم نقش شهید چمران را فریبرز عربنیا ایفا میکند و «سعید راد»، «فریبرز عربنیا»، «مریلا زارعی»، «بابک حمیدیان»، «محمدمهدی سلطانی»، «امیررضا دلاوری» و «اسماعیل سلطانیان» به عنوان بازیگر در این فیلم حضور دارند. حاتمیکیا در فیلم سینمایی «چ» (درباره شهید چمران) سراغ دو روز و دو شب از زندگی شهید چمران رفته است و از روز بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد 1358 زندگی شهید چمران را روایت کرده است. تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از: نویسنده و کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا/ مدیرفیلمبرداری: حسین جعفریان/مدیرتولید: سیدعلی قائم مقامی/ طراح صحنه و لباس: عباس بلوندی/ طراح چهره پردازی: مهرداد میرکیانی/ صدابردار: بهمن اردلان/ فیلمبردار: پیمان شادمانفر/ آهنگساز: بهزاد عبدی/ ساخت دکور شهر پاوه: کاظم فریبرزی/ دستیار تولید: رضا زنجانیان/ مشاور فنی کارگردان: مهدی زوارهای/ دستیار اول کارگردان: علیرضا صالحی/برنامه ریز: مصطفی احمدی. فیلم سینمایی «چ» از نیمه تیرماه در کرمانشاه آغاز شد و امروز به پایان رسید، این فیلم محصول بنیاد سینمایی فارابی است. دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, :: 21:56 :: نويسنده : عباس کمالخانی
گزارش از نقد و بررسی «من مادر هستم» در لانه جاسوسی
فراستی: «من مادرم هستم» در نقد روشنفکران بیهویت بیسابقه است
مسعود فراستی گفت: فیلم «من مادر هستم» به نقد بخشی از جامعه روشنفکران بیبند و بار و بیهویت میپردازد که در تاریخ سینمای ایران بیسابقه است.
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نشست نقد و بررسی فیلم «من مادر هستم» عصر امروز -دوشنبه ۲۰ آذرماه- با حضور فریدون جیرانی کارگردان، مسعود فراستی، محمدتقی فهیم و حسین اللهکرم منتقدان سینما، لیلا لاریجانی و رحمان سیفیآزاد فیلمنامهنویسان فیلم و جمع کثیری از دانشجویان و اصحاب رسانه در لانه جاسوسی و پس از نمایش فیلم برگزار شد. بنا بر این گزارش، مسعود فراستی در ادامه صحبت فیلمنامهنویسان فیلم و حسین الله کرم بیان داشت: در ابتدا من باید توضیحی درباره مدرنیسم و پست مدرنیسم بدهم. پست مدرنیستم هیچ اصولی ندارد و من شما آقای الله کرم را آقای اصولی میشناسم. وی ادامه داد: دوستان به ظاهر روشن فکر اکثرا به دام پست مدرنیسم میافتند چون افراد روشنفکری در سینما وجود دارند که موافق مواضع آقای الله کرم هستند. روشنفکرانی که فیلم «بیخود و بیجهت» را دوست دارند و از «من مادر هستم» بدشان میآید. البته تعجبی ندارد، چرا که فیلم من مادر هستم بخشی از روشنفکران را نشانه رفته که بیبند و بار و بیاصول و بیآرمان هستند. وی ادامه داد: بخشی از روشنفکران که با پول نفت و سیاستهای غلط اقتصادی رشد کردند و بخشی از کسانی که به فیلم منتقد هستند این گروه تشکیل میدهند. من مادر هستم نقد بخشی از جامعه متوسط شهری و پارازیت است. پارازیتی که محصول سیاستهای غلط اقتصادی است. این فیلم نشان دهنده یک پنجم طبقه متوسط شهری است که الگوی بچههای جنوب شهری ما هستند. این روشنفکران، این جانوران کسانی هستند که بسیاری از بچههای ما نوع لباس پوشیدن و رفتار را از آنها الگو میگیرند. این قشر روشنفکر محصول سیاستهای غلط دولتی اقتصادی و پول نقد هستند. فراستی عنوان داشت: درباره قشر بیبند و بار و مدرن باید بگویم که فیلم جیرانی در تاریخ سینمای ایران از لحاظ نقد چنین قشری بیسابقه است. هیچ فیلمی تا الان این قشر را نقض نکرده و اینکه میگویند این قشر روشنفکری سیاه جلوه داده شده است باید سیاه جلوه داده میشد چرا که هم واقعیت است هم باعث عبرت. این منتقد سینما در ادامه توضیحات خود بیان داشت: من هم طرفدار طبقه متوسط هستم اما نه طبقه متوسطی که در من مادر هستم نشان داده میشود؛ بلکه طبقه متوسطی که در حال نابودی است. جیرانی در فیلم خود به نقد قشر بیهویت و بیبند و باری میپردازد که با بالا رفتن پول دلار چاق شدند، این فیلم دچار آلودگی روشنفکری نمیشود. فراستی ادامه داد: البته هم موضع شدن حزب اللهیها و روشنفکران در مورد یک فیلم قضیهای تاریخی است که در مورد ناصر اثیمی، مهرجویی و کیمیایی نیز اتفاق افتاد که این میشود آنها از فیلمی مثل من مادر هستم بدشان میآید و از آشغالهایی چون بیخود و بیجهت دفاع میکنند. فراستی ادامه داد: آقای الله کرم از قربانی شدن جیرانی و حزب اللهیها حرف زد، امیدوارم قربانی نباشند. بعد بگویند فیلم جیرانی قربانی نیست. بلکه فیلم متعرض است و وقتی مورد حمله قرار میگیرد امر خوبی است من مادر هستم شانس خوبی دارد که مورد هجمه قرار میگیرد هجمهای مطابق با تفکرات کاملا سیاسی. فراستی ادامه داد: روشنفکران چند کار انجام میدهند برخی با فیلمهای جشنوارهای وطن و هویت خود را میفروشند و جایزه میگیرند. البته این جریان همیشه وجود دارد و کسانی که متوقف این جریان هستند نیز وقتی به مقصد میرسیدند کار همین افراد را ادامه میدهند. فراستی با اشاره به سخنان کوشکی در برنامه هفت گفت: آقای کوشکی در این برنامه میگویند ما فیلم خنثی بسازیم. تا به جای اینکه فیلمی گرم مماس با مسائل و مشکلات مردم بسازیم و باید بگویم روشنفکران استاد فیلمهای خنثی هستند اما ما احتیاج به فیلم خنثی نداریم. چرا که فیلمهای بیبو و بی خاصیت به درد ما نمیخورند و به راحتی در دام نارنجی پوش هامون و پری میافتیم. فراستی ادامه داد: فیلم جیرانی به هیچ وجه اشاعه شراب خواری و فساد نیست. در سینما باید نشان دهیم تا نقد کنیم. سینما با دیدن و باور کردن همراه است. اگر شما مشروب خواری و موارد دیگر این جانوارن را نبینید چطور با سبک زندگی آنها آشنا میشنوید؟ در حالی که مشروب خوردن در فیلم جیرانی سمپاتیک است که بلکه آنتیبیوتیک است و به هیچ عنوان سیاه نمایی در آن نمیبینیم. دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, :: 21:52 :: نويسنده : عباس کمالخانی
اللهکرم گفت:من معتقدم ما در جامعه سیاستزده هستیم و جیرانیها قربانی هستند.
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نشست نقد و بررسی فیلم «من مادر هستم» عصر امروز با حضور فریدون جیرانی کارگردان، مسعود فراستی، محمدتقی فهیم و حسین اللهکرم منتقدان سینما، لیلا لاریجانی و رحمان سیفیآزاد فیلمنامهنویسان فیلم و جمع کثیری از دانشجویان و اهالی اصحاب رسانه در لانه جاسوسی پس از نمایش فیلم برگزار شد. بنابر این گزارش؛ در این مراسم حسین اللهکرم اظهار داشت: ممکن است روش و عملکرد حزباللهی ها نقد و حتی نقد ما هم در مورد این فیلم نقد شود. با این حال بنده به این فیلم نقد سیاسی، فرهنگی و اعتقادی دارم. وی ادامه داد: بنده فکر میکنم نقاد اصلی اجتماعی این فیلم هستم البته ما ادعای هنرمندی و بازیگری نداریم و به عنوان نماینده جریان حزباللهی میگویم که ما چنین ادعایی نداریم. امیدوارم روشنفکران ببینند و بشنوند که ما چطور فکر میکنیم البته نمیخواهم عمیقا وارد این ماجرا شوم و صحبت و سؤالات خود را در لایههای روئین ارائه میکنم و امیدوارم پاسخهای مناسب را بشنوم. اللهکرم ادامه داد: بحث فرهنگی دارای دو لایه اصلی و زیرین است زیرین یعنی جهانبینی ارزشها و هنجارها و روئین الگوهای رفتاری و نمادها است. این فیلم به پرداخت و الگوهای رفتاری و نمادها در یک مهندسی معکوس میپردازد و مواردی مثل زنا، شرابخواری و بحث زیر پا گذاشتن قصاص این موارد در چارچوب مهندسی معکوس تعریف میشود. دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, :: 21:48 :: نويسنده : عباس کمالخانی
ابوالفضل پورعرب كه به دلیل بیماری سرطان مدتها خانه نشین بوده است، پس از ماه ها در مراسم تجمع هنرمندان برای محكومیت اهانت به پیامبر اسلام(ص) در برابر دوربین رسانه ها قرار گرفت.
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 1:56 :: نويسنده : عباس کمالخانی
لباس عروس، یکی از خاطره انگیز ترین لباسهای زندگی هر دختری است که برای اولین بار ازدواج می کند. 1.آیشواریارای 2.رانی موکرجی
لباس عروس موکرجی بیشتر از آنکه زیبا باشد، چشم نواز بود.رنگ قرمز آن به همراه ساری پرکاری که بر روی آن انداخته شده بود، جلوه خاصی به این لباس عروس داده بود.آرایش موکرجی نیز متناسب با لباسش بود و از این جهت نیز، در این لباس خوش درخشید. ادامه مطلب ... سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 1:52 :: نويسنده : عباس کمالخانی
صحنه ای از فیلم “ارگو”. این فیلم با بازی و کارگردانی بن افلک در حال ساخت است.
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 1:51 :: نويسنده : عباس کمالخانی
هادی کاظمی، بازیگر طنز سینما و تلویزیون روز گذشته با چشمانی اشک آلود در مراسم ختم مادر خود حاضر شد.
سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, :: 1:50 :: نويسنده : عباس کمالخانی
رييس سازمان سينمايي در جديدترين اظهارنظرش دربارهي پروژه سينمايي «قلادههاي طلا» اعلام كرد كه نزديك به يك ميليارد تومان به اين پروژه كمك كرده است. شنبه 1 فروردين 0برچسب:, :: 4:39 :: نويسنده : عباس کمالخانی
یک کارگردان سینما گفت: در شرایطی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعهداتی نسبت به هنرمندان داشت که پرداخته نشد یک دفعه 7 میلیارد از کجا پیدا شد تا این فیلم را سرمایهگذاری کنند. «حجت الله سیفی» کارگردان سینما در گفتوگو با خبرنگار سینمایی فارس، درباره تولید فیلم «لاله» و سرمایهگذاری دولتی برای فیلم، اظهار داشت: در هر حال هر ایرانی فیلمساز در هر کجای جهان هم که باشد وقتی قرار است فیلمی بسازد اعتقاداتش را حفظ خواهد کرد. وی در ادامه افزود: به هر حال هر ایرانی اعتقاداتی نسبت به مردمش دارد و حق دارد فیلمی در خور و شأن نظام بسازد اما سوال اینجا است که آن فیلم چه تاثیر فرهنگی و حرکت سازندهای در سینمای ایران خواهد داشت. سیفی تصریح کرد: در شرایط کنونی ساخته شدن فیلم «لاله» چه نفعی برای ما خواهد داشت. این کارگردان در ادامه به فارس، گفت: نمیتوانیم در مقابل ساخت چنین اثری ایستادگی کنیم چرا که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمام تواناییهایش را برای ساخت این فیلم گذاشته است. حتی اگر به من هم 50 میلیون هم کمک نکنند، در نهایت باید بودجه این فیلم را خرج کنند. وی در ادامه افزود: در شرایطی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت قبل تعهداتی نسبت به هنرمندان داشت که پرداخته نشد و گفتند بودجه نداریم اما یک دفعه 7 میلیارد از کجا پیدا شد تا این فیلم را سرمایهگذاری کنند. «حجت الله سیفی» در پایان این گفتوگو خاطرنشان کرد: امیدوارم نیکنژاد بتواند این فیلم را به سرانجام برساند چون از این قولها به ما هم زیاد دادند و گفتند پول میدهیم برو بساز اما در ادامه خبری نشد. یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, :: 6:0 :: نويسنده : عباس کمالخانی
فروش فیلم سینمایی «خوابم میآد» ساخته رضا عطاران پس از گذشت ۴۱ روز از اکران خود در سینماهای تهران و شهرستانها از مرز دو میلیارد و سیصد میلیون تومان گذشت. به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فروش فیلم سینمایی «خوابم میآد» ساخته رضا عطاران پس از گذشت 41 روز از اکران خود در سینماهای تهران و شهرستانها از مرز دو میلیارد تومان گذشت. بنابراین گزارش، این فیلم با در اختیار داشتن 28 سالن در سینماهای تهران تا کنون یک میلیارد و 820 میلیون تومان فروخته است و در سینماهای شهرستانها تا کنون 560 میلیون تومان فروخته است.
به گزارش فارس، در خلاصه داستان این فیلم آمده است: رضا، معلمی ساده و درستکار است که به سن میانسالی رسیده و در برقراری ارتباط با آدمها دچار مشکل است، او با دختری پاستیل فروش آشنا میشود. دختر، برای پیوند کلیه خواهرش با مشکل روبروست و رضا را ترغیب به کارهایی میکند که باب میلش نیست و .... اکبر عبدی، مریلا زارعی، ناصر گیتی جاه، ویشکا آسایش، رضا عطاران، سروش صحت، اصغر سمسارزاده، حسین محب اهری، با همراهی خداداد عزیزی در این فیلم ایفای نقش کردهاند. لیست عوامل این پروژه سینمایی عبارتند از: فیلمنامه اولیه: معصومه بیات، حمید نعمتالله، نویسنده: احمد رفیعزاده، بازنویسی فیلمنامه: رضا عطاران، گروه کارگردانی: کارگردان: رضا عطاران، دستیار و برنامهریز: نغمه نظری، مهدی لطیفی، گلناز گرامی، منشی صحنه: حمیرا نعمت الهی، عکس: علی اسدالهی، گروه فیلمبرداری: مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش، تصویربردار پشت صحنه: پورشسب صفاهانیزاده،دستیار یک فیلمبردار: همایون قربانی، گروه تهیه و تولید: تهیهکننده: محمدرضا تختکشیان، جواد فرحانی، روابط عمومی: افسانه فراهانی، گروه صدا: مدیرصدابرداری: فرشید احمدی، دستیاران صدا: امید قربانی، محمد مصور، گروه صداگذاری: صداگذاری و ترکیب صدا: حسین ابوالصدق، دستیار: محمد کرتهی، امور فنی صدا: استودیو تک فیلم پارس، گروه صحنه و لباس طراح صحنه و لباس: حسین عالینژاد، دستیار صحنه: شاهین صدیق، گروه دکور: مجری دکور: مهدی اسدی، دستیاران: مهدی وفا، عباس یوسفیان، داود بروغنی: حسن افشارمقدم، مهران روحی، اسماعیل مقیسه، گروه گریم: طراح گریم: ایمان امیدواری،مجریان: رضا عربی، هلیا رشقی، حامد افراسیابی، بافت مو: علی اعرابی، گروه موسیقی: موسیقی: حمیدرضا صدری، ویلن و ویلن التو: بابک شهرکی، با تشکر از شهرام مهاجر، گروه تدوین: تدوین: محمد توکلی، رضا عطاران، جلوههای ویژه رایانهای و میدانی جلوههای ویژه میدانی: عباس شوقی، سرپرست جلوههای ویژه رایانهای: علی جوکار نراقی، دستیاران: سیدعلی سیاح، امین احمدی، گروه تدارکات: مدیر تدارکات: نادر سیدمحمدی، دستیاران: صابر سیدمحمدی، عبدالله سیدمحمدی، حسین رحیمی، فرهاد شعاع، م یک شنبه 8 مرداد 1391برچسب:, :: 5:56 :: نويسنده : عباس کمالخانی
روزي تلخ براي هنر و هنرمندان ايران... استاد حميد سمندريان چشم از جهان فروبست...
پدر تئاتر ايران، استاد حمید سمندریان به دلیل بیماری سرطان کبد، صبح امروز پنجشنبه (22 تیرماه 1391) در منزل خود دارفانی را وداع گفت. اين اتفاق در حالي افتاد كه همراهان و شاگردان هميشگياش تصميم گرفته بودند براي بهتر شدن حال استادشان، بار ديگر اجراي نمايش «بازي استريندبرگ» را كه او سالها پيش به صحنه برده بود با همان بازيگران قبلي يعني هما روستا، رضا كيانيان و پيام دهكردي پاييز امسال به صحنه ببرند و حتي بخشي از تمرينات اوليه اين نمايش نيز در منزل شخصي او آغاز شده بود. سمندريان كه در تمام اين سالها حسرت اجراي «گاليله» را با خود داشت، آخرينبار در سال 1389 سرگرم ترجمه و كار بر روي اين نمايشنامهي معروف برتولت برشت بود و قصد داشت اواسط تيرماه همان سال گروه بازيگران اين نمايش را مشخص كند تا براساس توافقات انجامشده با شهرداري تهران، «گاليله» را از بهمن سال 89 تا ارديبهشت 90 در تماشاخانهي ايرانشهر به صحنه ببرد، اما اين آرزو هرگز محقق نشد. حميد سمندريان متولد ارديبهشت ماه 1310 بود. شروع فعالیتهاي تئاتری او در حین تحصیل در دورهي متوسطه با حضور در کلاسهای تئاتر و هنرپیشگی اساتيدي چون حسین خیرخواه، شباویز و نصرت کریمی زير نظر عبدالحسين نوشين بود. او پس از اتمام دورهي دبیرستان به اروپا سفر کرد و در آلمان دورهي مهندسی شوفاژ سانترال را در دانشگاه صنعتی برلین گذراند، اما بعد از آن به کنسرواتور عالی موسیقی و هنرهای نمایشی هامبورگ وارد شد. برخورد با تئاتر آنقدر برایش گسترده بود که طی شش سال به صورت آکادمیک تحت آموزش «ادوارد مارکس» که یکی از استادان برجستهي تئاتر بود، اصول و مبانی کارگردانی و بازیگری را آموخت و همزمان در آلمان به صورت حرفهای مشغول به کار شد. سمندريان پس از پایان این دوره به دعوت ادارهي هنرهای نمایشی دراماتیک ادارهي کل هنرهای زیبای کشور به ایران بازگشت و نمایشنامهي «دوزخ» را در تالار همین اداره به روی صحنه برد و فعاليتهاي خود را به شكل پيوسته در عرصه تئاتر ادامه داد. تاسیس کلاسهای آزاد بازیگری و کارگردانی از ديگر اقدامات جدي مرحوم سمندريان بود كه تا آخرين روزهاي عمرش ادامه داشت و به واسطهي آن هنرمندان درجه يكي همچون عزتاله انتظامي، گوهر خيرانديش، رضا كيانيان، ميكاييل شهرستاني، احمد آقالو، كيومرث مرادي، پرويز پورحسيني، گلاب آدينه، مهدي و ناصر هاشمي، آتش تقيپور و ... را تحويل جامعه هنري داد. كارگرداني و اجراي تئاترهاي ماندگاري چون «ملاقات بانوی سالخورده»، «دایرهي گچی قفقازی»، «ازدواج آقای میسیسیپی»، «مرغ دریایی»، «بازی استریندبرگ»، «کرگدن» و ... در كارنامه هنري او به چشم ميخورد. پيكر استاد سمندریان ، صبح روز شنبه (24 تیرماه) از مقابل سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، تشییع میشود.
پنج شنبه 22 تير 1391برچسب:, :: 20:51 :: نويسنده : عباس کمالخانی
سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: 17:39 :: نويسنده : عباس کمالخانی
سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: 17:37 :: نويسنده : عباس کمالخانی
سه شنبه 20 تير 1391برچسب:, :: 17:32 :: نويسنده : عباس کمالخانی
رضا داودنژاد در صورت تایید پزشکان ده روز دیگر به تهران باز میگردد سینماپرس- گروه سینما/ علیرضا داودنژاد وضعیت جسمانی رضا رو به بهبود عنوان کرد و خبر از بازگشت رضا داود نژاد تا ده روز دیگر به تهران در صورت تأیید پزشکان داد. این کارگردان سینما در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: از زمان انجام عمل جراحی کبد، رضا در شهر شیراز تحت درمان پزشک معالجش است و وضع جسمانی اش بسیار بهبود یافته است. پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 17:59 :: نويسنده : عباس کمالخانی
به تازگی یکی از خبرگزاری های خارجی خبری جالب و هوشمندانه مبنی بر تشابه لباسی بین بازیگران هالیوودی و بالیوودی را مطرح کرده بود.البته برخی موارد تشابه نیز تنها مختص هالیوودی ها و یا بالیوودی ها می باشد. ادامه مطلب ... پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 17:53 :: نويسنده : عباس کمالخانی
پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 17:51 :: نويسنده : عباس کمالخانی
براد پیت می گوید، پدر بودن باعث شده است بعضی از نقشهایی که در هالیوود به او پیشنهاد می شود را نپذیرد. ستاره فیلم " مانی بال" درباره فیلم جدید خود با نام "آرام کشتن آنها" که در آن نقش یک گنگستر را بازی می کند ، حرفی نزد اما گفت که او و همسرش آنجلینا جولی مجبورند بخاطر فرزندانشان از تعدادی از نقشها صرفنظر کنند."
براد می گوید: "وقتی با مجرمان و جنایتکاران سروکار داریم، خشونت تا حدی قابل قبول است.
"اگر نقشهایی مثل نقش یک نژاد پرست و یا فراتر از آن را بازی می کردم مسلما" باید روزهای سخت تری را پشت سر می گذاشتم."
"اگر چنین نقشهایی را بازی می کردم برایم خیلی نگران کننده تر از آن بود که نقش یک فردی را بازی کنم که به صورت فرد مقابلش شلیک می کند! اینها واقعیت دنیایی هستند که ما در آن زندگی می کنیم و از نظر من برای فیلمها خیلی مهم و حیاتی هستند."
پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 17:48 :: نويسنده : عباس کمالخانی
استودیوهای هالیوود همواره در بازیگران جوان و بیتجربه هر چند توانمند در فیلمهای اولشان با نهایت خساست رفتار میکنند؛ آنچنانکه «کریستین استوارت» بازیگر مجموعه فیلمهای «گرگ و میش» که یکی از خوششانسترینهای این عرصه برای یکی دو قسمت اول این فیلم تنها 800 هزار دلار دستمزد گرفت، در حالی که پس از رسیدن به شهرت، زمانی که فیلم در گیشه خوب فروخت، درآمدی بالغ بر 12 و نیم میلیون دلار و شراکت در بخش از سود حاصل فروش قسمت سوم فیلم «گرگ و میش» به او پرداخت شد.
پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 17:48 :: نويسنده : عباس کمالخانی
عکس هایی کمیاب از دوران کودکی و نوجوانی آنجلینا جولی منتشر شد. به گزارش روزگار نو، به نقل از دیلی میل، این عکس ها از دوره کودکی تا فارغ التحصیل شدن او را نشان می دهد.
این تصاویر از این روزهای این ستاره هالیوود هیچ نشان دارد/ ندارد!
ادامه مطلب ... پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, :: 17:46 :: نويسنده : عباس کمالخانی
پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 23:28 :: نويسنده : عباس کمالخانی
به نقل از خبرآنلاین، افشار که علاوه بر تحصیل در رشته تدوین سینما، دانش آموخته آموزشگاه بازیگری حمید سمندریان نیز هست، چندی پیش برای نخستین بار بازی روی صحنه تئاتر را در نمایش «آمدیم، نبودید، رفتیم» با کارگردانی رضا حداد تجربه کرد. یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 22:21 :: نويسنده : عباس کمالخانی
خانه سینما پس از مدت ها تعطیلی امروز با تشکیل جلسه هیئت مدیره فعالیت های خود را آغاز کرد . یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 22:20 :: نويسنده : عباس کمالخانی
یک شنبه 7 خرداد 1391برچسب:, :: 1:10 :: نويسنده : عباس کمالخانی
پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 21:49 :: نويسنده : عباس کمالخانی
موضوعات
پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
|
|||