کات
سینمایی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان

 

جمعه 1 دی 1390برچسب:, :: 1:58 :: نويسنده : عباس کمالخانی

جشنوارۀ فیلم کاستندورف از روز گذشته آغاز شد. لیلا حاتمی که ریاست داوران این جشنواره را بر عهده دارد دیروز وارد محل برگزاری این جشنواره در درونگراد شده است. همچنین طبق برنامۀ جشنواره قرار است روز جمعه پس از نمایش جدایی نادر از سیمین در این جشنواره، لیلا حاتمی کارگاهی برگزار کند. پیش از این قرار بود اصغر فرهادی در جشنواره حاضر شود و کارگاه برگزار کند که به نظر می‌رسد مشغلۀ فراوان وی در این روزها، این امکان را به وی نمی‌دهد.

 
 
 
پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, :: 13:43 :: نويسنده : عباس کمالخانی

عکس نیمه برهنه «گلشیفته فراهانی» مربوط به فیلمی فرانسوی در سایت‌های غربی منتشر شد.آنچه که در ابتدا به نظر می‌رسید که توطئه‌ای است برای هرچه بدنام‌تر شدن این بازیگر ، در کمال تاسف اولین بار توسط خود او با افتخار در صفحه فیس‌بوکش منتشر شده است.

عکس گلشیفته فراهانی در مجله مادام لافیگارو یکبار دیگر سبب شد تا نام او در رسانه های کشور بر سر زبان ها بیفتد و این مساله واکنش فهیمه رحیمیان،مادر وی را به همراه داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران رحیمیان در این باره اظهار داشت: در حال حاضر دخترم در هند به سر می برد و حالی مطلوب دارد وبنده که مادر او هستم به شما می گویم یقین بدانید دختر من اهل برهنگی و این مسائل نیست.

رحیمیان افزود: اگر من گلشیفته را بزرگ کرده ام بهتر از هرکس به این امر واقف هستم که دخترم اهل این چنین خودنمایی ها و خودفروختگی ها نیست وبه شما با قاطعیت می گویم این عکس واقعی و متعلق به دختر من نیست.

همچنین بهزاد فرهانی پدر گلشیفته در این باره گفت: نمی دانم کسانی که مدتی است در پی دامن زدن به این موضوع هستند اصلا از خود سوال کرده اند که چرا دختر من  باید دست به چنین کاری بزند؟ یک آدم  مریض عکسی را در داخل اینترنت قرار داده است وجملاتی را به  در زیر آن نوشته  وفکر کرده است مردم هم به راحتی آن را پذیرفته اند. حقیقت این است که گلشیفته در هیچ شبکه اجتماعی عضویت ندارد، پس نمی تواند چنین حرفهایی را زده باشد.

به گزارش اوج؛ وی افزود: من پدر گلشیفته فراهانی اعلام می کنم این عکس هرگز متعلق به دختر من نیست و این عمل زشت یک فتوشاپ است. دخترم اهل این مسائل وبازی ها نیست.

چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 21:52 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 

پوستر سي امين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر رونمايي شد.

به گزارش ايسنا پوستر اين دوره جشنواره توسط ابراهيم حقيقي طراحي شده است.

حقيقي طراح سيمرغ و پوستر چند دوره جشنواره فيلم فجر بوده است.

اين پوستر دقايقي پيش طي مراسمي در سالن اسوه با حضور محمد خزاعي دبير جشنواره سي ام و ابراهيم حقيقي رونمايي شد.

 

 

 

 

چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, :: 14:40 :: نويسنده : عباس کمالخانی

خاک و آتش
سینما عصر جدید، سینما مرکزی، سینما پردیس سینمایی شکوفه، سینما ایران، سینما جی، سینما ماندانا، سینما پیام انقلاب، سینما شقایق، سینما آزادی، سینما پردیس سینمایی گالری ملت، سینما اریکه ایرانیان، سینما پردیس زندگی، سینما پردیس تماشا

۳۳ روز
سینما آسمان آبی، سینما استقلال، سینما سپیده، سینما فرهنگ، سینما مرکزی، سینما ایران، سینما فردوسی، سینما آزادی، سینما پردیس سینمایی گالری ملت، سینما اریکه ایرانیان، سینما پردیس زندگی، سینما پردیس تماشا

در امتداد شهر
سینما پارس، سینما عصر جدید، سینما فرهنگ، سینما قدس، سینما پردیس سینمایی شکوفه، سینما پایتخت، سینما جی، سینما صحرا، سینما کارون، سینما ماندانا، سینما حافظ، سینما آزادی، سینما جوان، سینما پردیس سینمایی گالری ملت، سینما اریکه ایرانیان، سینما پردیس زندگی، سینما پردیس رازی، سینما پردیس تماشا

گلوگاه شیطان
سینما آزادی، سینما اریکه ایرانیان، سینما پردیس زندگی

گلچهره
سینما فرهنگ، سینما فلسطین، سینما آرش، سینما آزادی، سینما پردیس سینمایی گالری ملت، سینما پردیس زندگی

اخلاقتو خوب کن
سینما آستارا، سینما پارس، سینما سپیده، سینما فلسطین، سینما مرکزی، سینما پردیس سینمایی شکوفه، سینما آفریقا، سینما دهکده المپیک، سینما ایران، سینما پایتخت، سینما جی، سینما کارون، سینما گلریز، سینما ماندانا، سینما ناهید، سینما شقایق، سینما آزادی، سینما جوان، سینما پردیس سینمایی گالری ملت، سینما اریکه ایرانیان، سینما پردیس زندگی، سینما پردیس تماشا

اسب حیوان نجیبی است
سینما بهمن، سینما عصر جدید، سینما مرکزی، سینما پردیس سینمایی شکوفه، سینما ایران، سینما ماندانا، سینما حافظ، سینما آزادی، سینما جوان، سینما پردیس سینمایی گالری ملت، سینما اریکه ایرانیان، سینما پردیس زندگی

شکارچی شنبه
سینما فلسطین، سینما میلاد، سینما پیوند، سینما ماندانا

سعادت‌آباد
سینما مرکزی، سینما اریکه ایرانیان، سینما پردیس زندگی

یه حبه قند
سینما بلوار، سینما فلسطین
سه شنبه 27 دی 1390برچسب:, :: 23:26 :: نويسنده : عباس کمالخانی

در حالی که همچنان بسیاری از مخاطبان امیدوارند فیلم جدید بهرام بهرامیان با عنوان «پریناز» را در جشنواره ببینند، تازه‌ترین اخبار حکایت از آن دارند که ان فیلم فعلا توقیف است و نمایش آن در جشنواره منتفی است.
در دو روز گذشته بهرامیان به همراه عبدالمحمد نجیبی تهیه‌کننده فیلم در جلساتی که با دست‌اندرکاران جشنواره داشت سعی کرد آن‌ها را نسبت به نمایش این فیلم در جشنواره متقاعد کند، اما گویا این جلسات نتیجه مثبت نداشته و نمایش فیلم در جشنواره منتفی است.

 

بهرامیان سعی خود را کرد که با اعمال اصلاحات پیشنهاد شده از سوی دست‌اندرکاران جشنواره، نسخه‌ای قابل نمایش از فیلم را به مسئولان ارائه دهد، اما گویی با نمایش همین نسخه اصلاح‌شده هم موافقت نشده است.
گویا گریم خاص فاطمه معتمدآریا در این فیلم عامل اصلی اصلاحات وارده بر آن بوده و بهرامیان هر اندازه کوشیده با اصلاحات پیشنهادی کنار آید، اما در نهایت حتی شرایطی برای دریافت پروانه نمایش موقت فیلم هم فراهم نشده است.

سه شنبه 27 دی 1390برچسب:, :: 22:5 :: نويسنده : عباس کمالخانی

حضور مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ، وودی الن، پدرو المادوار و برادران داردان در کنار اصغر فرهادی از ایران از مهمترین اتفاقات گلدن گلوب شصت و نهم بود. اصغر فرهادی با فیلم جدایی نادر از سیمین پس پشت سر گذاشت یک تور بین المللی موفق و کسب جوایز متعدد جهانی در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان گلدن گلوب کاندیدا شده است.

این فیلم که پیش از این برنده سه جایزه از جشنواره برلین شده بود، اتفاقی که در این فستیوال بی نظیر بوده به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار معرفی شد و کمتر از یک ماه قبل از این مراسم در مراسم گلدن گلوب 2012 شرکت کرد تا با فیلم های از چین، آمریکا(به زبان بوسنیایی)، بلژیک و اسپانیا رقابت کند.

مراسم گلدن گلوب شصت و نهم  از دقایقی پیش (ساعت پنج به وقت استاندارد پاسيفيك (4:30 تا 7:30 صبح به وقت تهران) در هتل بورلي هيلتن در بورلي هيلز كاليفرنيا آغاز شد. اجرای مراسم امسال به عهده ريكي جروايز كمدين، نويسنده، كارگردان و تهيه كننده انگليسي است که براي چهارمين بار وظيفه اجراي برنامه مراسم اهداي جوايز را بر عهده گرفته است.





 


ادامه مطلب ...
دو شنبه 26 دی 1390برچسب:, :: 18:40 :: نويسنده : عباس کمالخانی

 

مراسم این دوره جوایز فیلم مستقل بریتانیا یکشنبه شب در لندن برگزار شد و «تیراناسور» اولین فیلم بلند پدی کانسیدین جایزه بهترین فیلم مستقل بریتانیا را دریافت کرد.

 

این فیلم همچنین جایزه داگلاس هیکاکس بهترین کارگردان تازه‌کار را برای کانسیدین به همراه داشت و اولیویا کولمن ستاره فیلم هم جایزه بهترین بازیگر زن را برد.

 

«تیراناسور» در هفت رشته نامزد دریافت جایزه بود. این فیلم با بودجه‌ای درحدود ۱٫۵ میلیون دلار ساخته شده و درباره مردی گرفتار خشونت و خشم و دوستی نامعمول او با کارگر یک موسسه خیریه است.

 

لین رمزی برای «باید درمورد کوین صحبت کنیم» برنده جایزه بهترین کارگردان شد. میشائل فاسبندر هم برای بازی در فیلم «شرم» جایزه بهترین بازیگر مرد را برد.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 17:1 :: نويسنده : عباس کمالخانی

در حالی که تا شروع سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۷ روز باقی‌مانده، با مروری بر فیلم‌های حاضر در بخش‌های مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، مسابقه فیلم‌های اول (نگاه نو) و فیلم‌های خارج از مسابقه (آیینه سینمای ایران) می‌توان گفت در بخش پرکارترین بازیگر مرد «همایون ارشادی» با شش فیلم، «حمید فرخ‌نژاد»، «محمد‌رضا شریفی‌نیا» و «آتیلا پسیانی» با چهار فیلم و در بخش پرکارترین بازیگر زن، «سحر قریشی» با پنج فیلم و «گوهر خیراندیش»، «نیکی کریمی» و «مهناز افشار» هر کدام با سه فیلم در سی‌امین جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

الف) بازیگران مرد

بنابراین گزارش، «همایون ارشادی» با ۶ فیلم و «حمید فرخ‌نژاد»، «محمدرضا شریفی‌نیا» و «آتیلا پسیانی» هر کدام با چهار فیلم پرکارترین بازیگران مرد جشنواره سی‌ام به شمار می‌آیند.
فرخ‌نژاد که باید در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره ارزیابی شود، امسال با فیلم‌های «گشت‌ ارشاد» (سعید سهیلی)، «روزهای زندگی» (پرویز شیخ‌طادی)، «در انتظار معجزه» (رسول صدرعاملی) و «دوباره با من» (روزبه حیدری) حضور دارد.
فرخ‌نژاد سال گذشته با فیلم سینمایی «سفر سرخ» در مقام کارگردان حضور یافت و امسال با این چهار فیلم در نقش‌های متفاوتی ظاهر می‌شود.

«محمدرضا شریفی‌نیا» دیگر بازیگر پرکار جشنواره فجر محسوب می‌شود. او امسال با فیلم‌های «خودزنی» (احمد کاوری)، «پیشونی سفید» (سید جواد هاشمی)، «قلاده‌های طلا» (ابوالقاسم طالبی) و «گیرنده» (مهرداد غفارزاده) در جشنواره حضور دارد، البته با این تفاوت که نقش‌های او کوتاه‌تر از فرخ‌نژاد است و او را باید در بخش بازیگر مکمل مرد گنجاند.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 16:47 :: نويسنده : عباس کمالخانی

خشايار الوند ـ يكي از نويسندگان سريال «قهوه تلخ» ـ گفت: «قهوه تلخ» از نظر من منتفي است.

اين نويسنده در گفت‌وگو با يسنا، درباره‌ي وضعيت فعلي سريال «قهوه تلخ»‌ توضيح داد:‌ ما سه فصل را كار كرده بوديم كه تصويربرداري شده و آماده به ارشاد تحويل داده شده و منتظر مجوز پخش است. ولي وقفه به قدري طولاني شد كه همه‌ي عوامل پخش شدند و نويسندگان و بازيگران به سمت كارهاي مختلف رفتند.

وي تاكيد كرد:‌ گروه توليد «قهوه تلخ»،‌ پخش شده‌اند؛ حتي اگر اين قسمت‌ها مجوز هم بگيرند و بخواهند آن را ادامه هم دهند،‌ جمع كردن دوباره‌ي گروه‌، كار بسيار سختي است؛ چيزي كه به نظرم مي‌رسد اين است كه جمع كردن دوباره‌ي گروه‌، حدود يك ماه زمان مي‌برد.



ادامه مطلب ...
یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 16:19 :: نويسنده : عباس کمالخانی

شش فیلم سینمایی دیگر به بخش مسابقه سودای سیمرغ پیوستند و در مجموع 32 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم فجر رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ضمن اعلام این خبر، عناوین 6 فیلم را به این ترتیب اعلام کرد:

«بی‌خداحافظی» به کار‌گردانی احمد امینی و تهیه‌کنندگی محمد نشاط
«بی‌خود و بی‌جهت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عبدالرضا کاهانی
«من و زیبا» به کارگردانی فریدون حسن‌پور و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی
«یک سطر واقعیت» به کارگردانی علی وزیریان و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی
«سلام بر فرشتگان» به کار گردانی فرزاد اژدری و تهیه‌کنندگی حسن علیمردانی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
«گیرنده» به کارگردانی مهرداد غفارزاده و تهیه‌کنندگی محمد قهرمانی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

بر پایه این خبر، هیئت انتخاب مسابقه سینمای ایران (متشکل از عزیزالله حمیدنژاد، حبیب‌الله کاسه‌ساز، علی رفیعی، علیرضا سجادپور، جواد طوسی، جلیل عرفان‌منش، مینو فرشچی، بهمن حبشی و حمید نعمت‌الله) طی نامه‌ای به محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: «با عنایت به حجم گسترده آثار متقاضی حضور در سی‌امین دوره جشنواره  فیلم فجر و با توجه به بررسی ظرفیت جداول نمایشی، هیئت  انتخاب سینمای ایران با اعلام موافقت خود مبنی بر حضور 4 اثر ذخیره در بخش مسابقه سینمای ایران رضایت خود را به حضور دو فیلم «بی‌خود و بی‌جهت» و «سلام بر فرشتگان» اعلام کرد.

در حال حاضر 32 فیلم در بخش سودای سیمرغ مسابقه سینمای ایران حضور دارد.  

یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, :: 2:51 :: نويسنده : عباس کمالخانی


۲۶ فیلم بخش مسابقه سینمای ایران سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر معرفی شدند.

 فیلم‌های منتخب بخش سینمایی ایران سی‌امین جشنواره بین‌المللی فجر اعلام شد و ۲۶ فیلم برای حضور در بخش مسابقه سینمای ایران سی‌امین جشنواره بین‌المللی فجر انتخاب شد.

روابط عمومی سی‌امین جشنواره بین‌‌المللی فیلم فجر خبر داد: این آثار توسط هیئتی متشکل از عزیزالله حمیدنژاد، حبیب‌الله کاسه‌ساز، علی رفیعی، علیرضا سجادپور، جواد طوسی، جلیل عرفان‌منش، مینو فرشچی، بهمن حبشی و حمید نعمت‌الله برای حضور در بخش مسابقه سینمای ایران انتخاب شد.

 

بر پایه این خبر، عناوین فیلم‌ها به ترتیب حروف الفبا به این شرح است:

- «آمین خواهیم گفت» به کارگردانی سامان سالور و تهیه‌کنندگی سید امیر سیدزاده و ساسان سالور
- «برف روی کاج‌ها» به کارگردانی پیمان معادی و تهیه‌کنندگی سید‌جمال ساداتیان
- «بزن بریم بهشت» به کارگردانی مصطفی کیایی و تهیه‌کنندگی رضا رخشان
- «بوسیدن روی ماه» به کارگردانی همایون اسعدیان و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی
- «بیداری» به کارگردانی فرزاد موتمن و تهیه‌کنندگی سعید حاجی‌میری و بنیاد سینمایی فارابی
- «پذیرایی ساده» به کارگردانی مانی حقیقی و تهیه‌کنندگی مانی حقیقی
- «پرواز بادبادک‌ها» به کارگردانی علی قوی‌تن و تهیه‌کنندگی علی قوی‌تن
- « پل چوبی» به کارگردانی مهدی کرم‌پور و تهیه‌کنندگی علی سرتیپی و مهدی داوری
- «پله آخر» به کارگردانی علی مصفا و تهیه‌کنندگی علی مصفا
- «تلفن همراه رییس جمهمور» به کارگردانی علی عطشانی و تهیه‌‌کنندگی محسن آقاعلی اکبری
- «چک» به کارگردانی کاظم راست‌گفتار و تهیه‌کنندگی کاظم راست گفتار
- «خرس» به کارگردانی خسرو معصومی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی
- «در انتظار معجزه» به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه‌کنندگی سید کمال طباطبایی
- «راه بهشت» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده و تهیه‌‌کنندگی محمد‌تقی انصاری
- «رضا هرگز نمی خوابد» به کارگردانی رضا عطاران و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان
- «روزهای زندگی» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی
- «روییدن در باد» به کارگردانی رهبر قنبری و تهیه‌کنندگی حسن امجدی‌مقدم
- «زندگی خصوصی » به کارگردانی محمدحسین فرح‌بخش و تهیه‌کنندگی عبدالله علیخانی
- «شور شیرین» به کارگردانی جواد اردکانی و تهیه‌کنندگی ابراهیم اصغری
- «گشت ارشاد» به کارگردانی سعید سهیلی و تهیه‌‌کنندگی سعید سهیلی
- «محرمانه تهران» به کارگردانی مهدی فیوضی و تهیه‌کنندگی قاسم جعفری
- «ملکه» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر و تهیه‌کنندگی سید ابوالقاسم حسینی
- «نارنجی پوش» به کارگردانی داریوش مهرجویی و تهیه‌کنندگی داریوش مهرجویی
- «یک روز دیگر» به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی محمدصادق آذین
- «یک عاشقانه ساده» به کارگردانی سامان مقدم و تهیه‌کنندگی سامان مقدم
- «یکی می‌‌خواد باهات حرف بزنه» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه‌کنندگی فرشته مهدیزاده

نمایش این آثار پس از دریافت پروانه نمایش از اداره کل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در جشنواره فجر صورت می‌گیرد.
همچنین، ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر چهار عنوان فیلم را به صورت رزرو معرفی کرد:
- «گیرنده» به کارگردانی مهرداد غفارزاده
- «یک سطر واقعیت» به کارگردانی علی وزیریان
- «بی‌خداحافظی» به کارگردانی احمد امینی
- «من و زیبا» به کارگردانی فریدون حسن‌پور

چنانچه، فیلم‌های منتخب اعلام شده بخش سینمای ایران موفق به دریافت پروانه نمایش نشوند و یا کپی فیلم را تا تاریخ هفتم بهمن به دبیرخانه جشنواره ارائه ندهند این آثار جایگزین خواهد شد.

سه شنبه 20 دی 1390برچسب:, :: 20:30 :: نويسنده : عباس کمالخانی

عزت‌الله انتظامی بازیگر سرشناس و پیشکسوت سینمای ایران با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به مسئولان کشور نظر خود را نسبت به صدور دستور انحلال خانه سینما اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، متن نامه بازیگر فیلم‌های «گاو»، «اجاره‌نشین‌ها»، «روسری آبی»،«بانو» و «حاجی واشنگتن»، به این شرح است:

سلام

پروردگارا، کمک کن ما یکدیگر را دوست داشته باشیم و به هم رحم کنیم ...

اگر با مدیران خانه سینما اختلاف نظر دارید، اگر به عملکرد مدیری ایراد دارید و بدبختانه تعامل نمی‌شود ...

چرا خانه ما را ویران می‌کنید ...

آخر چرا خانه سینما...؟

خانه سینما متعلق به تک‌تک اعضای هنرمند و زحمت‌کش خانه سینماست ...

آیا نمی‌شود با قانون و مقررات و صبر و حوصله در کنار هم، همه با هم مشکلات را حل کنیم ...؟

این خانه از آن ماست ...

جامعه اصناف سینمای ایران و هزاران نفر که عاشقانه در سینما فعالیت می‌کنند...

ما حرمت مهمان را داریم، به امید آنکه حرمت ما حفظ شود...

ما ایرانی هستیم... ایرانی... الله اکبر...

همه مشاغل در کشور ما دارای اتحادیه و سندیکا هستند.

وجود صنف، نشان توجه و پیشرفت تحول در جامعه مدنی است...

آیا انحلال این خانه عظیم، نشان تحول است...؟

من به عنوان یکی از خادمان سینمای نجیب ایران، به عنوان سپیدموی این هنر شریف و فاخر از فرزندان باعقل وخردم انتظار دارم در کنار یکدیگر با تعامل و همفکری و دوستی، هنرمندانه و به دور از اختلاف سلیقه‌های شخصی، مشکل پیش آمده را حل کنند.

بیایید عاقلانه بیاندیشیم، اگر گوشه‌ای از ساختمان خانه سینما به علتی احتیاج به تعمیر دارد...

شما را به خدا قسم، شما را به خدا قسم، همه بنا را خراب و نابود نکنید...

چه زود... دیر می‌شود.»

دو شنبه 19 دی 1390برچسب:, :: 20:48 :: نويسنده : عباس کمالخانی

کارگردان فیلم‌های «بوی کافور عطر یاس»‌ و «خانه‌ای روی آب» سه سیمرغ بلورینی که از جشنواره فجر دریافت کرده بود به دفتر جشنواره تحویل داد.

بهمن فرمان‌آرا، در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین اظهار داشت:‌ «با شرایطی که در سینمای ایران به وجود آمده است، تصمیم گرفتم سه سیمرغ بلورینی که از جشنواره فجر گرفته‌ام به دفتر جشنواره بازگردانم.»
 
او ادامه داد:‌ «این سیمرغ‌های بلورین را برای فیلم‌های «بوی کافور عطر یاس» و «خانه‌ای روی آب» دریافت کرده بودم که همه را تحویل دفتر جشنواره دادم و رسید آن را گرفتم.»
 
فرمان‌آرا سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از بیستمین جشنواره فیلم فجر برای «خانه‌ای روی آب» دریافت کرده بود و همچنین سیمرغ‌‌های بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را از هجدهمین دوره جشنواره فجر برای فیلم «بوی کافور، عطر یاس» گرفته بود.

دو شنبه 19 دی 1390برچسب:, :: 2:31 :: نويسنده : عباس کمالخانی

فیلم جدایی نادر از سیمین که به عنوان نماینده سینمای ایران به رقابت اسکار معرفی شده، با اکران در سینمای آمریکای شمالی، مورد تحسین منتقدان سینمایی آمریکا قرار گرفته و برخی از آنان این فیلم را بهترین فیلم سینمای ایران نامیده‌اند که به سینمای جهانی عرضه شده است.

به گزارش «تابناک»، «فیلم جدایی نادر از سیمین»، داستان یک زوج از طبقه متوسط است که می‌خواهند از هم طلاق بگیرند. زن می‌خواهد از ایران برود و مرد بماند و از پدرش که مبتلا به بیماری آلزایمر است، مراقبت کند.

وقتی زن، مرد را ترک می‌کند، او برای مراقبت از پدرش، زن خدمتکاری از طبقه پایین جامعه را استخدام می‌کند، که به دنبال یک اتفاق، خدمتکار و همسرش در دادگاه با این زوج رودررو می‌شوند و اینجاست که «دروغ» همه را گرفتار می‌کند و ذات آدم‌ها به گونه‌ای آشکار می‌شود.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 13 دی 1390برچسب:, :: 23:22 :: نويسنده : عباس کمالخانی

منوچهر اکبرلو» گفت: در دیالوگ‌نویسی به بهانه نوشتن واقعیت نباید از عبارت‌هایی استفاده کنیم که در نهایت به مخاطب بر‌بخورد به عبارتی دیگر واقع‌گرایی به معنای آوردن و گفتن عین به عین آنچه در جامعه گفته یا دیده می‌شود، نیست.«منوچهر اکبرلو» عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد فیلم سینمایی «اسب حیوان نجیبی است» ساخته عبدالرضا کاهانی، اظهار داشت: به نظر من «اسب حیوان نجیبی است» در ادامه آثار پیشین کاهانی است.
وی در ادامه افزود: قرار گرفتن تعدادی آدم در یک موقعیت با یک بهانه کوچک و به این بهانه که قصه خود را روایت می‌کند البته قصه‌های او الزاماً یک خط روایی به معنای رایج آن ندارد. این امر جذابیت ایجاد می‌کند که ما با تعداد متنوعی از شخصیت‌های مختلف رو به رو شویم اما فیلمساز به هیچ کدام تمرکز ندارد و پیشینه آن را به ما نشان نمی‌دهد.



ادامه مطلب ...
سه شنبه 13 دی 1390برچسب:, :: 23:14 :: نويسنده : عباس کمالخانی
موضوعات
پيوندها



آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 111
بازدید دیروز : 51
بازدید هفته : 509
بازدید ماه : 413
بازدید کل : 19152
تعداد مطالب : 242
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1



ساخت كد صوتی آنلاين



قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

download

قالب بلاگ اسکای

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

log - cinema

ساخت كد صوتی آنلاين

ساخت كد آهنگ ساخت كد آهنگ

ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین