فراستی: فیلم "جدایی..." در راستای تفکر تحریم است
کات
سینمایی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
نويسندگان

اما از دیگربخش‌های جالب توجه برنامه شب گذشته اظهارات مسعود فراستی درباره توفیقات اخیر فیلم سینمایی "جدایی نادر از سیمین" در سطح جهانی بود. هرچند فریدون جیرانی در ابتدای برنامه "هفت" مانند هفته گذشته این دست‌آورد را به اصغر فرهادی و خانواده سینمای ایران تبریک گفته بود اما فراستی ضمن نقد این فیلم اساسا هرگونه خوشحالی بابت آن را نادرست و ناشی از توهم خواند.

این منتقد سینمایی گفت: هر چند در این مورد برای فیلمساز خوشحالم اما برای سینمای ایران نه؛ به نظر من جشنواره‌های سینمایی - هنری در فرنگ و به طور خاص اسکار اساساً جشنواره‌هایی سینمایی نیستند. هرچند فرق اسکار با جشنواره‌هایی چون کن و برلین در این است که بیشتر نظر به صنعت سینما دارد آن هم البته در بخش داخلی، در بخش خارجی اصلاً اینگونه نیست و اهدای جوایز کاملاً سیاسی است.

وی افزود: در مورد فیلم فرهادی هم توهم نداشته باشیم که آن‌ها با اهدای این جایزه قدردانی هنری از ما کرده‌اند. برخلاف رقابت‌های علمی و ورزشی معتقدم جوایز سینمایی به خصص در یکی دو دهه اخیر با خط‌دهی سیاسی برگزار می‌شوند.

فراستی با اشاره به مطلبی که درباره فیلم اصغر فرهادی در یکی از سایت‌‌های خارجی مبنی‌بر ساخت این فیلم بدون مجوز از سمت دولت ایران، گفت: این یک دروغ محض است اما همین تصور برای تجلیل از این فیلم نشان دهنده سویه سیاسی این جوایز است.

وی ادامه داد: به عقیده من فیلم "جدایی نادر از سیمین" جدای از اینکه آن را فیلم خوبی نمی‌دانم، فیلمی در راستای تفکر تحریم ایران است و تصویر چرکی که از ما ارائه می‌دهد دقیقاً تصویر مطلوب آن وری‌ها از ما است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, :: 12:34 :: نويسنده : عباس کمالخانی
موضوعات
پيوندها



آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 268
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 269
بازدید ماه : 798
بازدید کل : 19537
تعداد مطالب : 242
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1



ساخت كد صوتی آنلاين



قالب پرشین بلاگ

قالب میهن بلاگ

download

قالب بلاگ اسکای

اخلاق اسلامی

قالب وبلاگ

log - cinema

ساخت كد صوتی آنلاين

ساخت كد آهنگ ساخت كد آهنگ

ساخت كد آهنگ

ساخت كد موزیک آنلاین